onsdag 11 juni 2008

Klagomål!!!

Idag fick jag bara nog!!! Har beställt en försändelse som enligt orderstatus skickades till mig den 3/6. Eftersom jag ofta fått fel post i min egen låda, tog jag för givet att det som vanligt var posten som slarvat med sorteringen. Ringde alltså till ansvarig på vårt postdistrikt. Han beklagade förstående mitt problem och mitt (pga tidigare fadäser från deras sida) bristande förtroende för postens säkerhet. Men han bedyrade att om jag skulle göra en ny beställning (vilken jag naturligtvis själv måste bekosta eftersom inte posten godtar några reklamationer) så skulle han meddela samtliga inom sin "stab" att de skulle se till att jag skulle få min beställning levererad i MIN LÅDA!?! Vilken service!!! Vilken "punktmarkerad" service!

Eftersom inte myror kan slåss mot elefanter svarade jag bara att jag först måste överlägga med mig själv om jag är villig att riskera kostnaden för en nybeställning vilket skulle medföra det dubbla priset för den gällande försändelsen, ett pris jag aldrig skulle betala om det varit den ursprungliga kostnaden vid första köpet.

Under samtalet så berättade jag bl a att jag för ca en vecka sedan på min låda tejpat fast ett felpostat brev till en person i ett helt annat område med namn X fast med samma gatunummer som vi har.

Precis efter samtalet kom min äldste son hem.

-Nu har jag ringt till posten igen! Hur många gånger har jag berättat för dig att jag har varit irriterad på posten för att dom gjort fel???

-Typ många. Förresten, Xxxxx i min klass har ett brev till dig hemma hos sig, han skulle ta med det till skolan men han har glömt det...

POOSSTTHEELLVVEETTEE!!!!!!!

Gissa vems son det var, jo familjen med namn X.
Gissa vår gemensamma faktor?
ENBART att vi bor på gatnummer 26
OLIKA namn SAMT olika gatunamn

...men posten kan man väl alltid lita på, eller hur?!?!

även om man kan misstänka att vissa är bokstavsanalfabeter!!!

eller siffermagneter, (matchar bara gatusiffra mot annan lika gatusiffra)

eller kaosprofeter- (dom utan sortering stoppar i och vi får söka som i helveti)

eller punktmarkerare - klagar du blir vi supersorterare

låter jag bitter? inte så underligt när det finns ett system,
som är så vidunderligt att det inte ens måste stå för sina egna fel,
fast de tydligt nog sätter vanliga människors pengar på spel...

1 kommentar:

  1. Posten gräver verkligen sin egen grav. Snart så måste man välja andra sätt att få hem sina beställningar. Brev har vi redan slutat med, numer är det mail. Det är otroligt att det ska vara så himla svårt att läsa en adress! Jag tycker att du skulle skriva en insändare i tidningen!
    kram Carina

    SvaraRadera