lördag 4 april 2009

Glädjetårar

I kväll läste jag det mest fantastiska mail jag någonsin fått!!! En av mina absolut närmaste vänner som har haft den mest fasansfulla sjukdomen cancer i sin kropp har av sina läkare idag fått veta att alla prover visar att de har lyckats befria henne från den!!! Ögonen flyger över texten i mailet, gråten, den tacksamma glädjegråten drabbar en med en oerhörd kraft, jag säger bara:

Tack, tack till någonting någonstans!

Ödmjukt stillar jag mig i en djup känsla av en otroligt stor lättnad, lycka och tacksamhet.

I morgon ska jag återígen vara glad åt att det är en ny dag, lycklig och tacksam att man bara får finnas till, känna våren i luften, längta efter sommaren och inse att trots alla nyheter om finanskriser och arbetslöshet så är det viktigaste i alla fall att få leva och så länge man har tillgång till mat och vård så kan ingen ta den insikten ifrån en....

1 kommentar:

Evy sa...

Vad glad jag blir,,,, tack Kerstin.
du e bara bäst.......... kram Evy