söndag 23 november 2008

VARNING!!!



Så här ändrade en Telenorförsäljare i mitt kontrakt EFTER att jag hade fått min del av kontraktet!!! Försäljaren sa att ett abbonnemang kostade 99kr/mån.Han sa att jag kunde ta Telenor-familj och få ett abbonnemang till min son också och det skulle kosta 49kr/mån. Han sa aldrig att det kostade 99kr/mån extra att ha Telenor-familj. Jag frågade flera gånger om totalsumman blev 248kr (två abbonemang, 99kr+49kr och två nya telefoner 2*50kr) vilket han "falsk-garanterade". Alltså läste jag noga igenom de fält som var ikryssade, skrev under kontrakten och gick hem, packade upp telefonerna och började använda abbonemangen.

Sedan när första räkningen kom såg jag att det inte stämde, tog genast kontakt med Telenor och fick veta att jag VISST SKRIVIT UNDER tilläggstjänsten "familj". Det såg de på kontraktet! Han hade alltså ÄNDRAT KONTRAKTET UTAN MIN VETSKAP!
Jag anser att det är förfalskning och bedrägeri och ett försäljartrix för att försöka att lura kunden.

Jag behöver väl knappast skriva om alla samtal som följde, alla svordomar, känsloutbrott, tandagnisslan, ilska, HAT, förtvivlan. Fick tom en kopia på deras del av kontraktet som bevis att det var ändrat, men ändå fick jag inte min vilja igenom att häva hela köpet! Tillslut skulle jag träffa butikschefen för att äntligen försöka få slut på eländet, trodde jag.

Jodå, det gick att häva,OM jag lämnade in telefonerna i nyskick i originalkartong! Eller så kunde jag få köpa dom för 2400kr/st!

Enda chansen hade varit att stämma Telenor och det orkade jag inte ens göra då, var helt mentalt slut efter att ha måstat lägga ner så mycket tid på så lite resultat!!

Så jag struntade i alltihop och orkade inte ens prata om det, det hände förra året. Men nu känner jag att jag måste varna andra för vad som kan hända...

Inga kommentarer: