lördag 8 november 2008

...busig kille, 6-åringen på väg hem i bilen, kusinen ska sova över, översprallig. Här är några repliker från bilfärden:

-Nu när ni kommer hem får ni ta det lugnt, inte stöka till.
-Jo vi ska göra så att det ser ut som en svinstia i hela huset(fnitter)...

-Nu ska jag bara gå in på macken ni får sitta kvar i bilen och INTE busa!
-Nä, vi ska med in och Rocka fett!!!(mera fnitter)

-Mamma, (med ett överlyckligt leende) såg du undomarna som kom ut från macken? De vinkade till oss! De hade köpt godis och en rökte en cigarett och en annan pekade finger åt oss!

...vi åker vidare hemåt...

(Jag) -Men veva inte ner, stäng rutan!
-Men mamma, jag måste träna tills jag bir en riktig ungdom!

Ivern är stor, rösten blir alltför hög och jag blir irriterad och ryter till att han ska sluta SKRIKA...
-Mamma, du är ju inte snäll mot en barndom!

...ungdom det är dom, tänker han säkert och är man då ett 6-årigt barn, ja då är man väl en barndom då, eller.....

Inga kommentarer: